keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Laihdutus, osa 32

Pitkästä aikaa vähän laihdutuksesta. Kävin tänä aamuna vaa’alla myöskin pitkästä aikaa. Olen lihonut sitten viime punnituksen 300 grammaa. Ei mielestäni paha tulos ottaen huomioon mitä kaikkea tässä välissä on ehtinyt tapahtua. Oikeastaan ihan hyväkin, että viikkokausia samana jumittanut paino on liikkunut, vaikka sitten väärään suuntaan. Kun ei tuon enempää ole noussut.

Viime punnitukseni oli kolme viikkoa sitten. Kaksi viikkoa sitten kirjoittelin laihdutuksesta, mutta en punninnut itseäni. Viime viikon olin liian kipeä välittääkseni laihdutusasioista. Nyt olen takaisin ruodussa ja kunnossa.

Viime viikolla jouduin tosiaan paastoamaan sairaalassa lähemmäs vuorokauden. Muuten en katsonut mitä kaikkea tuli syötyä kiireessä; sairaslomalleni sain kavereilta suklaalevyn, söin useana iltana ravintoloissa pizzaa ja kaikenlaista rasvaista ruokaa. Kotona en ehtinyt käydä kuin nukkumassa välissä. Tämän viikon maanantaista alkaen olen taas alkanut tarkkailla ja laskea syömisiäni, kun pahin vatsakipu on helpottanut ja kuukautisvuotokin lakannut.

Liikuntaa olen harrastanut lähinnä hyötyliikunnan muodossa pyöräillen tai kävellen paikasta toiseen. Sekin keskeytyi sairaalareissun ajaksi ja vielä pari päivää sairaalan jälkeen olin liian heikossa kunnossa kävelläkseni pitkiä matkoja, joten käytin autoa. Lauantaina aamulla lähdin kävelemään ja jo kolmen korttelin päässä kotoa oksensin kadunkulmassa kävelyn aiheuttaman vatsanliikkeen takia. Paha olo onneksi meni ohi loppupäivästä ja pystyin nauttimaan ihmisten seurasta kun en syönyt mitään oksennettavaa ennen iltaa. Jo sunnuntaina pystyin liikkumaan ilman pahoinvointia ja tunsin olevani terve. Nyt olen siis liikkunut taas enemmän, jumppaan en tosin ole vielä uskaltautunut enkä taida tällä viikolla mennäkään.

Viikonlopuksi pääsen pitkästä aikaa kotiin miehen luo. Laihdutuksen kannalta se tarkoittaa kunnollista kotiruokaa ja ehkä vähän herkkuja kynttiläillallisella. En usko, että tänä viikonloppuna jaksamme erityisemmin lähteä lenkkeilemään tai muutenkaan poistua kotoa. Mutta jos sitten maanantaina taas ahkeroin pyörällä yliopistolle ja jumppaankin, voin elätellä toiveita pienestä laihtumisesta ennen ensi viikon torstaita ja punnitusta. Sitten onkin vuorossa raskausyritys!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti