tiistai 8. helmikuuta 2011

Laihdutus, osa 10

Pitkästä aikaa voisi kirjoitella laihduttamisestakin. Ajatukset on olleet niin täynnä lapsettomuusasiaa, etten ole muistanut kirjoittaa ikuisuuslaihdutukseni etenemisestä.

Laihduttaminen on ollut joulun jälkeen hankalaa. Olin pitkään kipeänä, oksensin päivittäin pari viikkoa joululomalla. Sen jälkeen olen kärsinyt flunssasta korkean kuumeen kera ja ikävästä nuhasta, joka vei makuaistin viikoksi. En ole siis suuremmin välittänyt mitä syön, lähinnä hankaluutena on ollut saada kaikki tarvitsemani ravintoaineet pysymään sisällä. Jatkuva oksentelu ei laihduta, se vain tekee olon heikoksi.

Piikitettyäni tuon estolääkkeen olen ahminut valtavasti. Mieleni tekee kaikenlaisia makeita herkkuja, joita normaalisti en edes välitä syödä. Vatsa on jatkuvasti sekaisin pienestäkin syömisestä ja ruoka-annoskoko on laskenut lähes puoleen entisestä. Se lienee sentään hyvä asia. Toisaalta tulen nopeasti täyteen, mutta toisaalta minulla on useammin myös nälkä.

Liikuntaa ei ole tullut harrastettua mitenkään erityisen paljon. Käytän tekosyynä tuota pahoinvointia, ei sitä vaan jaksa liikkua kun pitää juosta vessassa oksentamassa tai ripuloimassa.

Kaikesta tästä huolimatta olen yrittänyt vahtia mitä suuhuni pistän. Vaikka olenkin syönyt enemmän makeita leivonnaisia ja karkkeja kuin normaalisti, olen yrittänyt pitää niiden määrän kohtuullisena. Syön muutenkin paljon kasviksia, mutta nyt olen erityisesti pyrkinyt lisäämään C-vitamiinipitoisia kasviksia ruokavaliooni. Suupielissä on tuntunut, että jostain syystä C-vitamiini olisi ollut vähissä tämän sairastelun aikana. Tilanne tuntuu onneksi nyt korjaantuneen.

Otin joka tapauksessa uudet mitat: (erotus suhteessa marraskuun sekä joulukuun mittoihin)

Käsivarsi (vasen hauis) 30cm, -4 cm (-2 cm joulukuusta)
Rinnanympärys 98 cm, -2 cm, sama luku kuin joulukuun mittauksessa (rintojen alta edelleen 65cm)

Vyötärö 78 cm, -3 cm (+2 cm joulukuun lukuun verrattuna. Tähän lienee vaikuttanut ennen mittausta juotu pannullinen teetä)
Lantio 103, -10 cm (-2 cm joulukuusta)
reisi 70, -11 cm (-1 cm joulukuusta)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti