perjantai 30. huhtikuuta 2010

Citymaasturi vs. Urheiluauto

Citymaasturi:
+ tarpeeksi iso, jotta voi ajaa hitaampien autojen yli huomaamattaankin

+ vakuuttava (?) peniksenjatke isonkin kaljamahan omaavalle; sisään mahtuu istumaan helposti
+ käy myös perheautoksi tilansa puolesta
- parkkeeraus hankalaa pikkuruutuihin
- korkealta haasteellista nähdä pienempiä esteitä kaahatessaan, kuten lapsia liikenteessä (toisaalta tosimaasturikuski ei edes huomaa ajaessaan 40-alueella aina vähintään 60 km/h, jos pari muksua jää renkaan alle)
- yleistynyt paljon ja halppismallit sopii kaikkien kukkarolle; menettänyt huomattavan osan uutuudenviehätystään eikä enää oikein palvele peniksenjatketarkoituksessa (puhumattakaan uusista/suunnitelluista laeista, joissa on tarkoituksena kieltää liian painavien autojen valmistaminen)


Urheiluauto:
+ imago aina plussalla, koskaan ei keskustella kuinka paljon urheiluauto kuluttaa bensaa toisin kuin citymaastureiden kohdalla.
+ omistaja liitetään usein julkkiksiin ja superrikkaisiin (vaikkei oikeasti olisi kumpaakaan)
+ parkkeeraus helppoa pienellä autolla
+ ei tarvitse ajaa kovaa näyttääkseen hyvältä, matelu missä tahansa muualla paitsi moottoritiellä on itse asiassa paljon coolimman näköistä.
+ mahtuu tarvittaessa kaahaamaan rekkojen alta
+ ei koskaan menetä statusarvoaan, klassikko ei välitä muotioikuista
- kuskin on oltava kohtuullisessa fyysisessä kunnossa ollakseen vakuuttava urheiluautonsa rinnalla ja mahtuakseen sinne sisään
- toisinaan olisi mukavampi nähdä liikennettä vähän korkeammalta
- ei kelpaa perheenkuljetukseen, tavaroista puhumattakaan

(Olisin paljon vakuuttavampi kolmekymppinen urheiluauton ratissa kuin käytännöllisen farmarin kuskina. Heti kun keksitään urheiluauto, joka sopii vihreään ideologiaani alan säästää rahaa sellaista varten.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti